תאור המקרה ילד בן 8:

"יובל היה תמיד מעט שובב מכולם, ילד מלא שמחת חיים"
מגדיר את עצמו כ"אוהב אקשן", לאחרונה הוא מרבה לריב
עם ילד שובב מכיתתו.
(לדברי האם הילד מהכיתה הושעה מספר רב של פעמים).

פורסם בתאריך:2016-10-25

"בני אינו מקבל מרות מגדולים ממנו, לדוגמא המורה צריכה לבקשו
מספר פעמים להוציא חוברת או לבצע מטלה אחרת.
באחת ההפסקות מתקוטט יובל עם חבר שהתחיל איתו ופשוט מתעקש
ומכריז שאינו נכנס לשיעור וזאת למרות שהמורה הבטיחה לו העניין יטופל
שבתום השיעור.

הוא נשלח מספר פעמים למנהלת, כלום לא הרתיע אותו.
כל ניסיון לשפר את התנהגותו לא ממש מצליח.
"ניסיתי לשוחח איתו" מספרת האם
"פעמים רבות, ענישה לא עזרה, שיחקנו משחק של דף עיצוב התנהגות
מדבקות וחייכנים, כל דבר מחזיק יום יומיים וחוזר חלילה, לדברי המורה
הוא תלמיד טוב בעל ציונים טובים ביחס לגילו אבל אינו אוהב מרות".

בפגישה הראשונה ניתנו ליובל תמציות בשילוב עם שיטת אדוונס
התמציות מטפלות באיזון רגשי, כעס, ללמוד לאהוב את עצמו,
להוציא לו את התחושה שלא אוהבים אותו.
כמו-כן, ניתנו לו תמציות העוסקות בחוסר סבלנות וסובלנות.
הרגעה ואיזון לב.
כיומיים לאחר תחילת הטיפול דווח לי על ידי האם על "שיפור נפלא"
והילד רגוע ומגיב היטב.
הוא הפך לפחות תזזיתי, ואפילו המורים החלו להחמיא לו על התנהגותו"
ההתנהגות הטובה וחוסר הכעס נמשכו כשבועיים,
לאחר שבועיים של טיפול (מה גם שלא תמיד זכרו לתת לו את התמציות)
אירעה תקרית ויובל מגיב בכעס ואלימות במהלך משחק כדורגל
ואחד התלמידים נושך אותו, ויובל מכה אותו ונושך את חברו הנשכן בחזרה.
הוא מחליט שלא יכנס לכיתה,
המורה ניסתה לברר מה קרה? אבל ללא הצלחה. ההורים נקראו לבית הספר.
השבוע השלישי בטיפול יובל הפך לחסר סבלנות גם בבית, מתבכיין על דבר,
וכל דבר קטן הופך למלחמת עולם.
היו לו מספר ימים של אי שקט וחיפוש תשומת לב בכל דבר אפשרי.
שוב אירעו שני מקרים של מריבות בבית הספר וההורים נקראו לבית הספר.
הפעם החליטו להעבירו כיתה.

בפגישה השנייה בקליניקה, לאחר השיחה עם יובל הסברנו לו מה מהות הטיפול.
והתמציות שניתנו לאהבה עצמית, חוסר שקט פנימי, כעס, בטחון עצמי,
עזרה להתמודד עם מצבים, סבלנות, רגישות יתר, טיפול במצב הרגשי בלב,
הסתגלות לכיתה החדשה ולשינויים.
תוך יומיים הילד חזר להתנהג יפה, מקשיב מקבל סמכות של אחרים,
לאחר ארבעה ימים אפילו קיבל אות מופת על התנהגותו, והוא מבצע משימות.
המצב הולך ומשתפר,הקריאות מביה"ס נפסקו, והילד הגיע לטיפול בכל
שלושה שבועות והכל הולך למישרין.


מהשיחות עם יובל עלה בהמשך - הילד חסר מנוחה, חצוף מעט,
זקוק לתשומת לב רבה, לעזרה בפתרון בעיות, במצב של צעקות מגיב באלימות
או בורח, חסר סבלנות, ואוהב לעשות מניפולציות.
יובל טופל במשך כארבעה חודשים, האם ראתה שחל שיפור, וקיבלה החלטה להפסיק
בשלב הזה את הטיפול. לאחר הפסקה של כחודשיים יובל הוחזר לטיפול.

עם חזרתו, באחת השיחות שהיתה לי עם אימו היא נזכרת כי כשהיה תינוק
הוא בכה הרבה והיא ובעלה צעקו עליו בכל פעם שבכה.

בשיחה שערכתי עם יובל – שאלתי איפה כואב לו בזמן שהוא כועס או בוכה?
היכן מורגשת תחושת הכעס? הילד ענה שכואב לו בלב ובבטן.
לדעתו לא אוהבים אותו כמו את אחיו הקטן המקבל תשומת לב רבה מהוריו.

הטיפול במקרה נמשך כעשרה חודשים,
יובל טופל בשיטת אדוונס בשילוב "תמציות הקסמים" כפי שהוא קורא להן.

הבנתי ממנו שאינו אוהב להיות בכיתה החדשה, בהפסקות הוא משחק דווקא
עם הילדים שאיתם תמיד נוצר עימות לא נעים.
במשך כחמשה חודשים מאז שחזר לטיפול הוא קיבל תמציות לטיפול
בסימפטומים שעלו בשיחות, כיום יובל לומד בכיתה אינו מפריע,
מכבד את המורים, לא כועס במהירות, רגוע, לומד היטב, ממושמע,
בטוח בעצמו וביכולותיו ואפילו עוזר לאמו עם התינוק שנולד לא מזמן,
עוזר לאח הקטן שהחל ללמוד בביה"ס בהכנת השיעורים.
יובל הפך לילד מאושר, חביב, הוא נזהר לא מלהיכנס לעימותים ואפילו אומר
ש"כיף בבית הספר".

חשוב לציין שלעיתים הורים מפסיקים את הטיפול ולא מבינים את הנזק שנגרם
לילד בהפסקת הטיפול.
באה הנסיגה שמביאה הרעה ונזק לילד, וגם משך הטיפול מתארך.
גילה אביעד
מטפלת ומדריכה בשיטת "לייף אנרג'י"
ושיטת אדוונס
www.gilaaviad.com

<חזרה>